Du trenger ikke å fylle inn papirskjema hvis du melder inn via det nye digitale skademeldingsskjemaet vårt.
Etter å ha meldt inn skaden digitalt, vil vi sende deg noen få spørsmål om hvordan det var å bruke det. Dine tilbakemeldinger og erfaringer vil hjelpe oss til å luke ut eventuelle feil før vi lanserer skjemaet til alle.
Her finner du det digitale skademeldingsskjemaet:
Meld inn skade digitalt
Under kan du lese mer om hvem som kan teste og hvordan testingen av det digitale skademeldingsskjemaet foregår.
Hvem kan teste?
- Du må være forsikret hos oss og ha en konkret sak du skal melde inn til oss. Skjemaet gjelder også melding om dødsfall.
- Saken din må gjelde personforsikring (yrkesskadeforsikring, ulykkesforsikring, gruppelivsforsikring eller barn- og elevforsikring).
- Du må ha tilgang til BankID. Du trenger det for å logge deg inn når du skal fylle inn det digitale skademeldingsskjemaet.
Ved å bruke det digitale skademeldingsskjemaet blir saken din registrert hos oss. Du må ikke fylle inn skjemaet på papir også.
Hvordan foregår testingen?
- Du melder inn saken din digitalt.
- Når saken din har blitt registrert hos oss, vil du få en e-post fra oss (post@opf.no) med lenke til en kort brukerundersøkelse. Her får du noen få spørsmål om hvordan du opplevde å melde inn saken din via det digitale skademeldingsskjemaet. Det tar cirka 5 minutter å fylle inn undersøkelsen.

Lurer du på noe?
Ta gjerne kontakt med oss hvis du lurer på noe mer. Vi kan kontaktes alle hverdager fra klokken 10.00–14.00 på telefon +47 23 36 08 00. Du kan også sende oss en e-post til personskade@opf.no